Extern Aanbod

Yinyoga

YinYoga wordt vaak ervaren als een zachtere vorm van yoga, maar toch biedt het voldoende uitdaging voor je lichaam en geest. YinYoga werkt onder andere op bindweefsel en gewrichten. Door bewuster je ademhaling zachter en dieper te maken zal je opmerken dat je steeds beter kan ontspannen en in de houdingen kunt groeien.

Door de beperkte groepsgrootte is er ruimte voor persoonlijke aandacht. Op voorhand aanmelden is daarom ook gewenst.

Kijk voor meer informatie over YinYoga en Puur&Balans op op onze website of stuur even een mail met uw vraag.

Docente Gerrie Bakens

info@puurenbalans.com
www.puurenbalans.com
@PuurenBalansAWayofLiving
 

Yogalates

Yogalates is een combinatie van yoga en pilates. De dynamische pilates oefeningen worden afgewisseld met staande en zittende houdingen uit de yoga, die gepaard gaan met een bewuste ademhaling. Een workout met zorgvuldig opgebouwde serie rekoefeningen die het lichaam in een toestand van harmonie en balans brengt.

Iedereen en elke leeftijd kan meedoen, als je fysieke belemmeringen hebt bespreken we dat voor de les. Benodigdheden zijn een eigen matje een handdoek en een flesje water, ook bij ons in de dansstudio te verkrijgen. Zorg voor comfortabele kleding waar je goed in kan bewegen en iets warms om aan te trekken bij de meditatie.

Een typische les bestaat uit 3 delen:

  • Warming up: we beginnen met gemakkelijke en vloeiende Tai Chi bewegingen om de dag achter je te laten.
  • Vervolgens volgen verschillende yoga en pilates sequenties om de spiergroepen te versterken, soepelheid en flexibiliteit te creëren.
  • De laatste 10 minuten zijn gereserveerd voor de algemeen erkend mentale en fysiologische voordelen van meditatie. 

Docente Alette Selen

spirit.yogalates@gmail.com
@spirit.yogalates
 

Sacrale Dans

Sacrale dans is meditatie in beweging

Dansend leggen we de verbinding tussen lichaam en ziel en maken we cirkels van verbondenheid. De dansen hebben een eenvoudige choreografie, sommige zijn uitbundig, andere ingetogen en meditatief.  De kracht ervan zit in de herhaling en in het aanwezig zijn bij elke stap die je zet. Zo werkt sacrale dans harmoniërend op het lichaam en komen denken en voelen in balans.

Iedereen, ongeacht ervaring, leeftijd of lichamelijke conditie kan mee dansen en is dus van harte welkom.  

Docente Anita Ariën

arien.anita@gmail.com
0497/20.04.67
 

Biodanza

Biodanza nodigt je uit om te dansen en het plezier daarvan te beleven. Het brengt je terug naar je natuurlijke zijn. Het is een effectieve manier om weer in balans te komen.  Het opent je gevoel van vreugde en vitaliteit, het versterkt je gevoel van eigenwaarde en zelfvertrouwen.  Biodanza is een systeem van menselijke groei, dat wat je ervaart in de dans neem je mee in het dagelijks leven. 

Een les bestaat uit twee delen en duurt ongeveer 2 uur. Elke oefening wordt eerst uitgelegd en daarna mag je die dansen op je eigen manier. Dat maakt het heel toegankelijk.  Het eerste gedeelte is heel actief en stimuleert je energie, het tweede gedeelte is heel rustig waarbij je de kans krijgt om helemaal bij jezelf te komen. Tijdens zo’n les is de uitnodiging om lekker te ontspannen en te genieten, even alle stress aan de kant zetten. 

Het is eigenlijk niet in woorden uit te drukken, maar moet je het ervaren. Het is pure poëzie waarbij het “leven” centraal staat. 
Het helpt je om terug een gezond evenwicht te vinden in deze jachtige maatschappij.Vele mensen staan onder druk en leven met het gaspedaal volledig ingedrukt, waarbij heel het neurologisch systeem constant onder druk staat. We hebben vaak te kampen met angsten, blokkades, emotionele stress. Als dit chronisch wordt kan dit een belasting vormen voor je gezondheid. Meer en meer mensen hebben last van bv vermoeidheid, burn out, depressie enz…

Biodanza kan je helpen om terug te leren genieten en ontspannen. Daarbij is het belangrijk dat je regelmatig komt om de positieve effecten te kunnen ervaren en te integreren. Het is een engagement met jezelf.

Even tijd voor jezelf, even de horloge en gsm uit en bewegen op heerlijke muziek in verbinding met anderen.

Docente Marina Bols

marinabols@hotmail.com
0485/91.96.68
 

Jumping Fitness

Jumping Fitness is een trainingsmethode waarbij diverse oefeningen worden uitgevoerd op een kleine trampoline met steun. Door deze training verbetert je conditie en zul je sterkere been-, bil- en core-spieren ontwikkelen. Verder verbeter je de balans en coördinatie van je lichaam. Je verbrandt drie keer zoveel calorieën als tijdens het hardlopen. Door de elastische vering van de trampoline is deze les minimaal belastend voor je gewrichten en bovendien is de training erg bevorderend voor je spierkracht, stofwisseling, hart, bloedsomloop en lymfestelsel. Onze trampolines zijn belastbaar tot een gewicht van 200 kilo.

Jumping Fitness is geschikt voor jong en oud. Ben jij een onervaren of juist een ervaren sporter? Zelfs dan is deze manier van bewegen iets voor jou! Bij Jumping Fitness kun je meedoen op je eigen niveau. In een korte tijd bereik je een groot resultaat. Daarnaast zorgt het samen bewegen op muziek altijd voor een vrolijke en motiverende sfeer!

Docenten Edivaldo Cruz & Patricia Stronks

fitandbalance@hotmail.com
www.fitandbalance.be
@fitandbalance1